2010.04.25.
00:30

Írta: Novanna

Vérnász 4/4

Halál(l)Ami igazán fontos, azt elhagyhatod, mégis előbb vagy utóbb visszajön hozzád. Így történt a bloggal is, hirtelen késztetést éreztem, hogy megint írjak mindenkinek és senkinek. Azt figyeltem éppen, hogy a legkorábbi bejegyzés 2006-ból származik, tehát a blog lassan 5 éves születésnapját ünnepli. Ahelyett, hogy az elfolyó idő természetén töprengenék, inkább regélek egy keveset a Vérnászról.

Halál(l)Ami igazán fontos, azt elhagyhatod, mégis előbb vagy utóbb visszajön hozzád. Így történt a bloggal is, hirtelen késztetést éreztem, hogy megint írjak mindenkinek és senkinek. Azt figyeltem éppen, hogy a legkorábbi bejegyzés 2006-ból származik, tehát a blog lassan 5 éves születésnapját ünnepli. Ahelyett, hogy az elfolyó idő természetén töprengenék, inkább regélek egy keveset a Vérnászról.

A címhez egy kis magyarázat: Szokolay Sándor művét négy előadás erejéig újra elővette az Operaház (milyen déjá-vu, úgy tűnik a kortárs, vagy kevésbé kortárs magyar zeneszerzők ilyen négyalkalmasok ld. Sári József Napfogyatkozása). Az újraelőszedés a Kovalik rendezte 2003-as előadásra vonatkozik. És a 4/4, nem nehéz kitalálni, úgy alakult, hogy mind a négy alkalommal megnéztem az operát. Nagyon nagy hatással volt rám a zene, és egészen újszerű élmény, hogy nem csak, hogy magyarul, hanem gyönyörű irodalmi nyelven (Illyés Gyula Lorca fordítása) énekelnek a szereplők. Az nem lepett meg igazán, hogy bő félházzal futott a darab (ti. kortárs- már amennyire egy, a hatvanas években írt darab kortársnak tekinthető- darab = kevés néző), de az, hogy véletlenül betévedve a keddi Toscára, (igen, ez még mindig ugyanaz a Tosca, melyről valamikor ezer éve írtam) a csillárról is lógtak az emberek. Kezdek belefáradni a szélmalomharcba, elégedett voltam azonban, a vasárnapi előadásra hét embert összetrombitáltam. A tanulság: nem csak okoskodni meg keseregni, tenni is kell!

Ezt írtam róla az Operaportálra

Ez a dráma, tessék olvasni!

Itt pediglen egy részlet a Youtube-ról (az egyetlen...)

6 komment

Címkék: opera máo szokolay sandor

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr263589725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melisande 2010.04.26. 11:19:34

Igen, olvastam a kritikát. Sajnálom, hogy az utolsó pillanatban visszakoztam (jegy ugye rendelkezésre állt bőven) - őszintén szólva néhány szereplő neve riasztott el. Most aztán fújhatom, biztos nem veszik egyhamar elő...

Nova 2010.04.26. 16:25:51

Kié, ha nem vagyok indiszkrét? :) Az utolsó előadást felvették videóra, ha jól láttam, remélhetőleg valamikor leadják a TV-ben. (Mondjuk a Napfogyatkozást is felvették, de nem tudok róla, hogy leadták volna... :(

Melisande · http://melisandegyuruje.blogspot.com/ 2010.04.28. 16:02:59

Hát, pl. Herznik Anna, Réti Attila, Valter... Bár Kovács Annamáriára meg kimondottan kíváncsi lettem volna. Imádom a hangját, és úgy tudom ez az egyik legjobb szerepe (jó, hogy mostanában kicsit többet foglalkoztatják...)

Ismeretlen_48992 2010.04.29. 09:46:10

Herznik Anna nagyon jó volt, hát igen... Valternek sajnos nincs elég nagy hangja, de az ő szerepe elhanyagolható volt. Már csak Kovács Annamária miatt érdemes volt 4x megnéznem (meg persze Rálik). Ajánlom Neked az Elektrát, ott Klütaimnésztrát énekel majd Kovács! http://www.opera.hu/majusunnep/may5_8.html

Melisande 2010.04.29. 13:49:50

Igen, én még a premier után Baltsaval láttam, de kíváncsi volnék, mit "művel" Kovács.

Ismeretlen_48992 2010.04.29. 20:43:43

Én is a Baltsával láttam, talán még ezer éve írtam is róla valamit... igen, meg is van...http://theatre.freeblog.hu/archives/2007/11/30/Elektra/ Te jó ég, ez már három éve volt.
süti beállítások módosítása