2007.02.07.
20:15

Írta: Novanna

Mádám Ka

Nem hallottatok róla? Nem csodálom. Isteni véletlen (illetve dehogy is az! Véletlenek nem léteznek!) folytán jutottam el a Merlin színház kamaratermébe, de ez egy másik történet. A lényeg, hogy ott voltam.
Fagyi? Csónak? Anyós? Papagáj?
A különféle nagy színházakhoz, és alapjában véve klasszikus darabokhoz szokott lelkem most aztán alaposan felkavarodott. Igazából Alain Resnais filmjei után csodálkozom magamon, hogy még engem is érhet meglepetés, hát érhet. Az abszurd drámával, mint olyannal tulajdonképpen csak az irodalomkönyvek lapjain találkoztam, most aztán élőben is megszemlélhettem, hogyan is néz ki a dolog.
Nem hallottatok róla? Nem csodálom. Isteni véletlen (illetve dehogy is az! Véletlenek nem léteznek!) folytán jutottam el a Merlin színház kamaratermébe, de ez egy másik történet. A lényeg, hogy ott voltam.
Fagyi? Csónak? Anyós? Papagáj?
A különféle nagy színházakhoz, és alapjában véve klasszikus darabokhoz szokott lelkem most aztán alaposan felkavarodott. Igazából Alain Resnais filmjei után csodálkozom magamon, hogy még engem is érhet meglepetés, hát érhet. Az abszurd drámával, mint olyannal tulajdonképpen csak az irodalomkönyvek lapjain találkoztam, most aztán élőben is megszemlélhettem, hogyan is néz ki a dolog.
 
Noelle Renaude darabját az AKT társulat vitte színpadra, nagyon is kortárs darabról van szó, amint a port.hu-n is olvashatjátok, csak 2001-ben mutatták be szülőhazájában, Franciaországban.
Micsinál??
 
A történet...konkrét történet nincs is: pillanatképeket látunk Mádám Ka (azért remélem a szójátékot mindenki érti) életéből. A hölgy éli a nők mindennapjait, metrózik, barátnőzik, anyósozik, papagájt gondoz stb...
 
Ami érdekes, az a 8 nő-szerű (Francois Ozon filmje Robert Thomas darabjából) szerkezet, miszerint megy -megy a sztori, közben pedig felcsendül egy-egy francia sanzon.
 
Sok érdekes megoldást láthatunk, a papagáj például egy darab toll, a csónak két szék. Jó. Minimalistán is.
 Néhol viszont sok. Hol értjük, hol nem.
Nem tudjuk nevessünk-e, vagy ne. Vicces, ami történik? Tragikus? Talán ez a cél.
Mikor már abszolút nem tudjuk, mi a helyes teendő, jön egy dal. Ami jó.
 
A darabot kifejezetten a stílus kedvelőinek ajánlom, mert pontosan tudom, milyen nem várt reakciókat válthat ki egy (ráadásul) francia illetőségű darab. (Belőlem például kifejezetten pozítivakat...) Érdekes próbálkozás, aki valami újra, szokatlanra vágyik, nézze meg, mert garantáltan, mást kap, mint, amit vár.

Szólj hozzá!

Címkék: merlin akt színház

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr103589588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása