2008.12.14.
16:34

Írta: Novanna

Elmarad az Edgar

 Vicces, vicces. Hogy miért? Tessék továbbmenni...

Elmarad tehát a 22-ére tervezett Edgar. Ez több szempontból is vicces, példáu az ehavi Súgó címlapján még ott van, ahogy az Operaház homlokzatán is. Most pedig megmondom a titok megfejtését: érdeklődés hiányában marad el. Bezonyám. Ezt a ma reggeli Új Zenei Újságban is megerősítette Kovalik Balázs. 

Íme, az elhangzottak:
Weisz Gábor:
  Eredetileg meghirdették az Edgart is. Arról nem volt szó itt a sajtótájékoztatón, végül az elmarad?

Kovalik Balázs:  Igen, az tulajdonképpen nagyon furcsa módon marad el: arra nem volt érdeklődés.

W.G.: Tehát ez csak az érdeklődés hiánya miatt?

K.B.: Igen, hát ugyanúgy meghirdettük, mint a többi előadást, és arra nagyon-nagyon kevés jegy fogyott el, és úgy a gazdasági vezetés úgy döntött, hogy akkor viszont ne érdemes játszani.

Ezt meg én mondom:  A közönség sznob.

4 komment

Címkék: máo puccini

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr463589685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melisande 2008.12.16. 15:59:05

Kár volt. Ezúttal megnéztem volna...

Ismeretlen_48992 2008.12.16. 20:36:40

Hát igen! Én is erre pályáztam, mert a múltkor kihagytam.

Simamura 2009.07.04. 23:11:54

Egyetértek! Emlékszem, mikor Vajda János Márió és a varázslóján és Petrovics Emil C'est la guerre című darabján voltam 8egy este játszották a kettőt), hát elég sok üres széket láttam, pedig szerintem mind a két darab figyelemre méltó egyfelvonásos. Meg érdekes, hogy a említetted a Xerxes esetében, hogy külföldön a barokk operák reneszánszukat élik. Én meg rendesen meglepődtem, mikor tavaly meg vettem a 2008-2009 évadra a bérletet és már a tájékoztatóban láttam, hogy benne van a Xerxész. Jaj mondom de jó, végre egy barokk opera, nálunk ilyen se gyakran van. A régi (ez alatt értsd 17-18. századi) szerzők közül csak Mozartot játszanak, meg most elővették Haydn Orfeuszát. Nem Mozart ellen beszélek, mert nekem is nagy kedvencem (nem csak hallgatni, játszani is imádom), de én kíváncsi lennék például még egy Salieri operára is. Vagy nem rég CD-éről két Vivaldi operát is meghallgattam, és bár az Orlando furioso elég fárasztó volt (közel három órás és tele van csembaló kíséretes recitativókkal, néha tíz percen keresztül nem volt semmi más csak recitativo), de az Olimpia hallgatható volt, és nagyon élveztem. Vagy nem rég Paisiello operákat hallgattam és szerintem nem voltak olyan rosszak, vagy ott van Gluck. Handel más darabjairól meg ne is beszéljünk ja és persze Purcell. Vagy ott vannak a modern darabok. Richard Strauss néhány darabját kivéve, se egy Berg, se egy Britten, se egy Schönberg. Vagy a XIX. századi operák esetében is Verdi és Puccini túlsúlya figyelhető meg. Számomra Verdi és Puccini az olasz opera koronázatlan királya, de azért másokra is kíváncsi lennék. Rettenetesen élveztem Janacek Jenufáját is, és szívesen megnézném más darabjait is. Nem tudom lehet, hogy csak én vagyok ennyire fanatikus opera rajongó és túlzott érdeklődést tanúsítok minden iránt, ami opera, de ez van. Jaj, de ha bele gondolunk, hogy mennyi pénzt költünk kultúrára.... Hát igen. Nem tudom, hogy máshol hogy van, de én sokszor találkozok azzal a jelenséggel kis hazánkban, hogy a kultúrális rendezvényeken hangsúly eltolódásként egyre inkább az anyagiakra kerül hangsúly. Jó példa erre a könyvfesztivál.

Ismeretlen_48992 2009.07.06. 12:33:22

Simamura, írtam egy bejegyzést az Operaház új bemutatóiról, műsortervéről, mely sokban kapcsolódik az általad felvetett kérdésekhez. Nagyjából egyetértek, viszont például pont a Schönberg, Berg, Richard Strauss kérdésben itt volt Miskolc, ahol Mózes és Áron premier, Berg mindkét operája, valamint egy nagyon ritkán játszott Strauss opera is felcsendült. És nem volt iszonyatosan nagy tömeg. Azért szerintem ez bőven több, mint a semmi, nagy bátorság a szervezőktől, hogy ilyen, úgymond "kevésbé népszerű", vagy pontosabban kevésbé ismert darabokat vonultassanak fel egy nemzetközi fesztiválon.
süti beállítások módosítása