2008.11.02.
01:06

Írta: Novanna

Bécs Pierre Boulezzel és Van Goghgal

"Vissza az időben" sorozatom következő lépéséhez érkeztem, ahol is október 30-i bécsi kiruccanásomról szólok. Tudniillik, mielőtt elutaztam a német fővárosba, gondosan megtekintettem a különböző komolyzenét és operát szolgáltató intézmények repertoárját, így a berlini Staatsoperét is, ahol a kiírtak szerint Pierre Boulez vezényelt -csakhogy egy turnén. A turné egyik állomása pedig történetesen pont itt volt a "szomszédban", így gyors felindulásomban, anélkül, hogy végiggondoltam volna, hogy lesz az oda és a vissza, és különben is, egy hét után itthon, vettem egy állójegyet a Musikverein-ba.
"Vissza az időben" sorozatom következő lépéséhez érkeztem, ahol is október 30-i bécsi kiruccanásomról szólok. Tudniillik, mielőtt elutaztam a német fővárosba, gondosan megtekintettem a különböző komolyzenét és operát szolgáltató intézmények repertoárját, így a berlini Staatsoperét is, ahol a kiírtak szerint Pierre Boulez vezényelt -csakhogy egy turnén. A turné egyik állomása pedig történetesen pont itt volt a "szomszédban", így gyors felindulásomban, anélkül, hogy végiggondoltam volna, hogy lesz az oda és a vissza, és különben is, egy hét után itthon, vettem egy állójegyet a Musikverein-ba.
 
A spontán utazás jegyében háromnegyed http://kulturanova.blog.hu/media/image/200811/1http://kulturanova.blog.hu/media/image/200811/1-kor jegyet váltottam a http://kulturanova.blog.hu/media/image/200811/1http://kulturanova.blog.hu/media/image/200811/1:http://kulturanova.blog.hu/media/image/200811/10-es bécsi vonatra, majd elrobogtam az osztrák fővárosba. Egyhavi némettanulásom gyümölcseként nem ért meglepetésként az osztrák Grüß Gott köszönés, valamint jó helyihez illő módon ettem egy fish&chipset a Nordsee étteremlánc egyik kihelyezett irodájában. Ennyit az osztrák folklórról, nézzük azonban a kirándulás kulturális részét:
 
Utamat az Albertina felé vettem, kissé bizonytalanul bár –hiszen ott helyben tudtam meg, hogy a Belvedere Klimt kiállítással kedveskedett (volna) nekem (és többezer más látogatónak). Mivel azonban anno elmulasztottam megnézni a budapesti Van Gogh tárlatot, gondoltam, ezt igazán nem hagyhatom ki. Kár is lett volna, s bár nem rajongok túlzottan a festő alkotásaiért, rendkívül érdekes volt egy átfogó gyűjteményen keresztül látni a pályája alakulását. Mindannyiunk képzeletében él egy kép Van Gogh képeiről: pointilista stílus, girbegurba vonalvezetés, és persze: napraforgók. Ahogy végigsétálunk a termeken, rájövünk, hogy ez enyhén szólva sarkított látásmód,

Szólj hozzá!

Címkék: bécs van gogh boulez musikverein

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr953589678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása