2008.05.26.
10:36

Írta: Novanna

Filmzene lopás

LopkovitzA minap a Bartók rádióban Sibelius hegedűversenyét játszották. Teszek-veszek, de közben egyre ismerősebb a zene. A végén már azon gondolkzom, hogy én ezt már biztosan hallottam, közben tudom, hogy nem. Aztán leesik a tantusz. A Távol a mennyországtól című film főcímdalára gondoltam. Ugyanis Elmer Bernstein, a film zeneszerzője még arra sem vette a fáradtságot, hogy átírja a hangnemet.


A minap a Bartók rádióban Sibelius hegedűversenyét játszották. Teszek-veszek, de közben egyre ismerősebb a zene. A végén már azon gondolkzom, hogy én ezt már biztosan hallottam, közben tudom, hogy nem. Aztán leesik a tantusz. A Távol a mennyországtól című film főcímdalára gondoltam. Ugyanis Elmer Bernstein, a film zeneszerzője még arra sem vette a fáradtságot, hogy átírja a hangnemet.

 

Az alábbi két videóban elhangzó zene összehasonlítása után minden kétségünk elszáll afelől, hogy a jó öreg Elm bizony gyakran hallgatta Sibelius hegedűversenyét. Most csak egy apró részt vettem ki, de, ha végighallgatjátok az egész op. 47-es hegedűversenyt, annak is főként az első és harmadik tételét, (youtube-on rengeteg verzióban fent van) akkor észrevehető, hogy a vezérmotívum ugyanaz, mint az amúgy ZSENIÁLIS film főcímdala. (Azóta is szívből gyűlölöm az Oscar-díj bizottságot, hogy nem Julianne Moore-nak ítélték a legjobb főszereplő díjat.)
 
Tessék meghallgatni az alábbi videóban 1 perc 25 mp-től....

 

És itt pedig 3 perc 35 mp-től és 11 perc 48mp-től:

Szólj hozzá!

Címkék: film filmzene

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr763589651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása