2008.05.10.
11:01

Írta: Novanna

Medici+ A szépség vonalai

Szépség a MedicirőlNyerő szériámban sikerült két jegyet szereznem valamelyik internetes kultúrportálon, így lehetőségem nyílt megtekinteni az amúgy is néhány nap múlva záró Medici kiállítást és a Szépség vonalai, avagy mesterrajzok a Louvre gyűjteményéből című tárlatot. Örültem ám a jegynek, mert magamtól biztosan nem adtam volna ki ennyi pénzt, lévén, hogy a Reneszánsz éve nem érintett meg oly mélyen, mint talán kellett volna. (Ne tessenek szörnyülködni, tudom, hogy nem szép dolog eme sokak által gondolt tényt betűkbe önteni.)

Nyerő szériámban sikerült két jegyet szereznem valamelyik internetes kultúrportálon, így lehetőségem nyílt megtekinteni az amúgy is néhány nap múlva záró Medici kiállítást és a Szépség vonalai, avagy mesterrajzok a Louvre gyűjteményéből című tárlatot. Örültem ám a jegynek, mert magamtól biztosan nem adtam volna ki ennyi pénzt, lévén, hogy a Reneszánsz éve nem érintett meg oly mélyen, mint talán kellett volna. (Ne tessenek szörnyülködni, tudom, hogy nem szép dolog eme sokak által gondolt tényt betűkbe önteni.) 

Be kell viszont valljam, változtattam a véleményemen. A Medici kiállítás csodálatos volt. Bár egy kicsit "minentbele" érzése volt az embernek, tényleg olyan hangulatba került, mintha az Uffizi egyik eldugott termében sétálna. A "mindentbeléről" csak annyit, hogy tele volt tűzdelve a kiállítás magyarázó szövegekkel, azt viszont megmagyarázhatná nekem valaki, hogy az azték művészet gyöngyszemei mit kerestek a tárlat végén.
Palazzo Pazzi
 
Érdekességként meg kell még említenem egy fantasztikus felfedezést, amit a Hannibál című film kapcsán tettem. Ebben az örökbecsű Ridley Scott rendezte remekműben ugyanis Hannibal Lecter doktor Firenzében gyilkolássza áldozatait, többek közt Pazzi nyomozót. És ott hangzik el a Pazzi villában, hogy Lecter bácsi elmeséli szerencsétlen nyomozónak ősei történetét, akik anno a reneszánsz idején lázadást terveztek az uralkodó Medici család ellen, csakhogy leleplezték őket, és az épületből kilógatva lelték halálukat. Na most, VALÓBAN létezett ez a bizonyos Pazzi-féle felkelés, ebből is látszik, hogy mennyi bölcsességet tanulhatunk az amerikai thrillerekből. (no persze tegyük hozzá, hogy az Európában játszódó amerikai thrillerekből...)
 
Boticelli
Továbbá meg kell, hogy említsem a csodálatos Boticelli képet (A kentauros Madonna), végre nem azt látjuk, hogy bár elhoztak egy híres festő képét, mégis egy kicsi és jelentéktelen mű, hanem egy gyönyörű, nagy festmény. (a hölgy pedig pont olyan, mint bármelyik Boticelli festmény szép szőkeségei.) A Boticelli kép mellet volt Leonardo da Vinci állítólagos lovasszobra (azért állítólagos, mert belefülelve az egyik tárlatvezető fiatalember mondókájába, megtudtam, hogy Da Vincinek nincsenek szobrai, ezen megy a vita, hogy az itt látható kis szobor vajon eredeti, avagy nem.) Ebből a beszámolóból tudtam meg továbba egy remek kvízkérdést (+válaszát) is, nevezetesen, hogy ki találta fel az ollót? (Igen, ezt is Da Vinci)
 
18-ig még nyitva tart a tárlat, mindenki nézze meg, aki még nem tette volna. FIGYELEM:Kabát, pulóver kötelező, bent ugyanis igen hűvös van.
 
PS: Igen, és ott volt a Szépség vonalai kiállítás. Hát...ahogy a vendégkönyvbe is írtuk, két kép nyerte el a tetszésünket, a Kiskócsag és a botjára támaszkodó fiú. Nem tudom, hogy a francik voltak-e ily szűkmarkúak, vagy a Louvre-ból csak az ilyan "á, úgyse nézi senki" képeket küldték el, mindenesetre a kiállítás minden várakozásomat alulmúlta. Ez van. De már csak 2 napig.

Szólj hozzá!

Címkék: szépművészeti múzeum

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr383589645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása