2007.03.05.
20:08

Írta: Novanna

Szent Lajos Király hídja

Sajnálatos módon általában oda megyek színházba, ahova éppen hívnak a barátaim, vagy valami úton módon lepottyan a jegy. És mostanában ez a Magyar Színházra állt. Nemrégiben említettem Az ajtó kapcsán, hogy az volt az első jó darab, amit ott láttam...hát, egyelőre az utolsó is.

Sajnálatos módon általában oda megyek színházba, ahova éppen hívnak a barátaim, vagy valami úton módon lepottyan a jegy. És mostanában ez a Magyar Színházra állt. Nemrégiben említettem Az ajtó kapcsán, hogy az volt az első jó darab, amit ott láttam...hát, egyelőre az utolsó is.

-Nem bánt a néni! A ruhatáros lány előre szólt, hogy általában sokan elmennek az első felvonás végén, mivel meglehetősen modern a darab felfogása. Hát igen... És itt jön az, amit nem győzök eleget hangsúlyozni. NEM ATTÓL LESZ MODERN VALAMI, hogy ordenáré módon beszélnek, közönségessé válik egész. A modernizálás lehet humoros, szellemes, ötletes, meglepő, de nem egyenlő a közönségessel.

Az előadás legnagyobb hibája, hogy túl. Túl erős érzelmeket akar túlságosan szívbemarkolóan kifejezni. Pont az ellenkezője történik. Számomra összesen egy maradandó és megrázó jelenet volt, érdekes módon rohangálás és kiáltozás nélkül. (Mikor Pepita a Márkiné lányát játssza- figyeljétek meg!)
A zene túl drámai (nem rossz!), afféle tangó-stílusú.

Hámori Ildikó vitte a darabot. Béres Ilona jó volt. A Pericholét alakító Balsai Móni azonban nem. Végig olyan érzésem volt, hogy egy Kerekes Éva imitációt látok, csak éppen nem sok sikerrel. Különösebben kiemelkedő vagy érdekes játékot nem láttam. Nem éreztem a harmóniát, a színészek egymás mellett játszottak, nem egymással. Csalódás.

Thornton Wilder: Szent Lajos király hídja -Magyar Színház- rendezte:Guelmino Sándor

3 komment

Címkék: magyar szinhaz

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturanova.blog.hu/api/trackback/id/tr453589591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diu 2007.05.13. 19:15:01

Hát ezt nagy szomorúsággal hallom, hogy az egyik kedvenc könyvemet így megrongyolták a színpadon. Igaz, ahány darabot én a Magyar Színházban láttam, mind elég gyenge volt...

life · http://giorgio-nane.spaces.live.com 2008.01.12. 15:03:15

Nekem annakidején, középső életszakaszom meghatározó élménye volt a könyv....istenkísértés hozzányúlni...ezt mutatja a nemrég elkészült filmes adaptáció is...benne az imádott Kathy Batessel....

Ismeretlen_48992 2008.01.13. 11:02:03

Nekem a film tetszett, ha valahogy, szerintem csak filmen lehet feldolgozni ezt a művet. A színház eszközei nem biztos, hogy elegek hozzá...
süti beállítások módosítása